zondag 7 juni 2015

Swallowtail


Julie DiMatteo - The Paper Pixie
Van de week kwam ik op Pinterest deze foto tegen en ik dacht gelijk deze moet ik maken. Eigenlijk wilde ik gelijk aan de slag, maar het was inmiddels bijna middernacht en ik moest de volgende dag werken, dus ik heb mij moeten inhouden. Gisteren ben ik dan toch aan de slag gegaan, dit is een hele leuke en redelijk eenvoudige techniek. Van tevoren weet je ook nooit precies hoe de afdruk eruit gaat zien en het resultaat is ook altijd verrassend! Echt het proberen waard.

Kraft cardstock, Wisteria Wonder, So Saffron, Tangelo Twist, Pear Pizzazz
De Swallowtail stempel is eerst 'ingekleurd' met Stampin' Write Markers en daarna met een spritzer nat gespoten. Daarna is de stempel afgedrukt op aquarelpapier. Deze kaart is met veel water bespoten, dan verdwijnen de details van de stempel door al het water en krijgt een heel aquarel-achtig uiterlijk.
Whisper White, In Color's 2014-2016
Deze stempel is met minder water bespoten. Ik heb het water er meer overheen gespoten, meer horizontaal dan direct op de stempel en daardoor zijn alle details van de vlinder nog zichtbaar en is de afdruk wat vlekkerig geworden. Waar de waterdruppeltjes op de stempel lagen is de afdruk lichter geworden, en is er wat minder een aquarel-effect.

Hier zie het verschil tussen veel en weinig water duidelijk
Challenges:
SU-per Challenge #92

Built for Free Using: My Stampin Blog

3 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Sandra, het is inderdaad een erg leuke techniek!
    Groeten Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je die verschillen in afdruk laat zien. Bedankt voor het meedoen aan de SU-per challenge. Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandra, leuke kaarten heb je gemaakt. Als ik moet kiezen vind ik de eerste de allermooiste ;-). Leuk dat je meedoet met SU-per Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen