zondag 7 augustus 2011

Cupcakes

Zo en dan nu de volgende verjaardag! Hiervoor heb ik op verzoek cupcakes gebakken, zowel gewone als mini-cupcakes. De cupcakes heb ik afgesmeerd met de sinassappelbotercrème die ik nog over had van mijn eigen verjaardag. Daarna heb ik ze bekleed met verschillende kleuren marsepein en fondant. De vleugels van de vlinders had ik eerder in de week al gemaakt met colorflow (tonnetje van Wilton), toen ik de medaillons voor mijn eigen taart aan het spuiten was. De vleugels heb ik eerst in een gevouwen bakpapiertje met een beetje royal icing in elkaar geplakt zodat de vleugels een beetje schuin omhoog staan. Deze heb ik een halve dag laten drogen zodat het goed vast zat. Als laatste heb ik ze met nog een beetje royal icing op de cupcake geplakt.
Om sommige cupcakes nog iets feestelijker te maken heb ik er nog een gespoten bloemetje bij geplakt, door op het cakeje de blaadjes van het bloemetje te spuiten en daar vervolgens het bloemetje in te drukken.

De mini-cupcakes heb ik versierd met gespoten bloemen van royal icing en witte duifjes van fondant. De duifjes zijn gemaakt met de uitstekers van PME. Ik zag deze in de catalogus staan en ik heb hem gelijk gekocht en dit is het resultaat.

Groetjes Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten