donderdag 9 juni 2011

Cardkit Scrapfever

Zo dit wordt mijn eerste berichtje op mijn blog.
Via scrapfever.nl heb ik een cardkit besteld en daarmee ben ik aan de slag gegaan. In het pakketje zat papier, lint, tekststempels, witte en roze bloemetjes, blauwe strasssteentjes en houten cupcakes. Omdat dit de eerste keer was dat ik met zo'n pakketje kaarten ging maken heb ik het eerst uitgespreid en er daarna twee dagen naar zitten staren voor dat ik ook maar een idee kreeg wat ik ermee moest doen. Uiteindelijk zijn er deze vier kaaren uitgekomen:
Het bruin en het oudroze van het papier deden me denken aan vintage kaarten en toen ik in de winkel ouderwetse poesieplaatjes tegenkwam wist ik dat ik die wilde gaan gebruiken. Vandaar dus het elfje rechtsboven en de bloemen op de beterschapskaart linksonder. Naast de spullen die in het pakketje zaten heb ik ook nog wat taartdoilies gebruik die ik bij de Blokker heb gehaald.
Voor de vaderdagkaart rechtsboven heb ik de Pirate Edwin stempel van magnolia gebruikt en deze met foamtape op de ingekleurde stempel van de ton geplakt. De tekst op het labeltje heb ik zelf geschreven, hiervoor heb ik wel 10 labeltjes uit moeten snijden voordat ik de tekst er mooi in het midden op had staan.
De houten cupcakejes op de kaart linksonder heb ik eerst geïnkt met bruine inkt zodat ze nog meer opvallen en ik heb de kaart afgewerkt met het witte lint en daarop een aantal strasssteentjes.

In het pakket zat ook een stukje 'lint' of draad die erg lijkt op een mini parelketting. In eerste instantie kon ik er niets mee bedenken maar omdat ik vond dat ik alles in de cardkit moest gebruiken heb ik het in kleine stukjes geknipt en onder de bloem geplakt op de beterschapskaart. Ik heb eerst een flinke dot 3d kit op de kleine roze bloem gesmeerd en daarna de stukjes draad erin geplakt, vervolgens heb ik de witte bloem erop gedrukt.
Zelf vind ik de kaarten erg leuk geworden en ik ga zeker nog een keertje een cardkit ergens bestellen.
Groetjes Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten